A motor alátámasztása

Bakoljuk fel a motort úgy, hogy egyik kerék se érjen le a talajra, eresszük le a guminyomást 1,0 bar-ra. Ezzel biztosítani tudjuk a lengéscsillapítók és a gumiabroncsok tehermentesítését. Amelyik motornak van középállványa, azt könnyebb alátámasztani, amelyiknek nincs, annál egyénileg kell kitalálni, hogyan lehet megoldani, hogy ne jusson terhelés a rugókra és a gumikra hónapokon keresztül. A legbiztonságosabb három pontra tenni az alátámasztást. A legtöbb motornál lehet találni három olyan pontot amelyeken állva stabil marad a motor és egyik kerék sem ér le. Kettőt a hátsó lengővilla előtt közvetlenül jobb és bal oldalon, egyet pedig a motorblokk elejénél keressünk. Az első lengéscsillapító rugói hamarabb fáradnak, ezért legalább a motor elejét célszerű tehermentesíteni. Figyelem! Az alátámasztás nagy odafigyelést és jó kézügyességet igényel. Egy rossz mozdulat és borulhat a motor! Ezért, ha úgy érezzük, hogy túl rizikós a dolog, inkább ne maszekoljunk, nehogy véletlenül felboruljon. Nem ér annyit az egész! Inkább tegyük első és hátsó emelőkre a motort, hogy legalább a guminyomást le tudjuk engedni vagy, ha nincs, akkor hagyjuk oldalsó kitámasztón és ne nyúljunk a guminyomáshoz sem.