A motortárolás helyszíne

Mindenek előtt kezdjük azzal, hogy semmiképp se hagyjuk úgy egész télre a motort, ahogy az utolsó őszi napon leállítottuk! A garázsba betolt és úgyhagyott motor nem éppen helyes tárolási mód, arról nem is beszélve mennyire elkeserítő látvány egy oszlophoz láncolt, hóval fedett motor. A tárolás helyét illetően a legfontosabb szempont az, hogy száraz helyiség legyen (mint tudjuk, a levegő nedvességtartalma korróziót okoz)! Az, hogy a helyiség fűtött vagy sem, csak másodlagos szempont. Valójában elég, ha a hőmérséklet nem megy fagypont alá. Az viszont kimondottan rossz, ha időnként rövid idő alatt megnő majd újra lecsökken a hőmérséklet. Értem ezalatt azt, hogy a helyiséget néha befűtik, majd újra kihűl. A hőmérséklet ingadozás hatására ugyanis a levegő nedvességtartalma kicsapódik a felületeken és ugyanott vagyunk, mintha egy dohos pincében tárolnánk a motort.