A benzintankot úgy tudjuk a levegő páratartalmától belülről megvédeni, ha teletöltjük benzinnel. Ezzel kiszorítjuk a levegőt és vele együtt a páratartalmat. A karburátoros modelleknél viszont a karburátor(ok) úszóházából eresszük le a benzint! Erre azért van szükség, mert a néhány hónapos telelés alatt elpárolog belőle a benzin, a különböző adalék- illetve szinezőanyagok viszont nem! Ezek lerakódnak […]
Kategória Archívumok: Jó tudni!
A motorolajjal szembeni egyik fontos elvárás az, hogy oldja és lebegtesse a motorban keletkező szennyeződést, így az olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorból. A téli állás alatt ezek a szennyeződések leülepednek és egy tavasszra halasztott olajcsere alkalmával nehezebben ürülnek ki. Mi azt javasoljuk, hogy amennyiben a téliesítés előtt az olajcsere periódus 2/3-án túl vagyunk, […]
Mivel a fékfolyadék megköti a levegő páratartalmát, cseréjét (amit egyébként kétévente el kell végezni) célszerű tavaszra időzíteni.
Senkinek sem kell elmagyarázni mi történik, ha nem fagyálló hűtőfolyadék van a motorban és fagypont alá esik a hőmérséklet a helyiségben, ahol tároljuk… Célszerű egy fagypont mérést elvégezni, mielőtt téliesítünk!
A legtöbben sajnos megfeledkeznek róla, de bizony a lengéscsillapító olajat is cserélni kell időnként mert az is elhasználódik. Javasoljuk a fékfolyadékkal egyidőben, kétévente cserélni.
- 1
- 2